Digitalisering hjälper företag att integrera på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt världen över. 

Tänk dig att fakturor kommer in ifrån sextio länder inom alla kontinenter i världen med olika format, information, volymer och regler. Att hitta en enda lösning för att effektivisera, säkra upp och spara in administrativ tid lät omöjligt för det stora internationella fraktbolaget. Dessutom efterfrågades skanning på plats, tolkning i Sverige, mottagning av alla slags format och filer samt landspecifika regler och krav. Inte förrän fraktbolaget kom i kontakt med OptoSweden och deras molntjänst, CrossState eVoyce uppfylldes företagets alla krav.

Tack vare molntjänsten kan nu fraktbolaget integrera alla länder till en gemensam och central lösning för sina inkommande fakturor.
” För att erbjuda lika hög kvalité och service som i Sverige hjälpte OptoSweden bland annat en servicebyrå att koppla upp en skannersajt i USA och Asien. Med en hub i USA kan vi expandera och erbjuda våra tjänster på ett säkert och kostnadseffektivt sätt.”
Niklas Horn Lundberg, VD, OptoSweden 

Fraktbolaget sökte efter en flexibel, enkel och användarvänlig lösning som kunde uppfylla alla deras krav.
För länder med lägre volym kommer man att skicka ut nätverkskanner integrera
de till OptoSweden.

” Det har varit ett stort komplext projekt som påbörjades i oktober och som nu gått live. När väl kundens utmaningar uppdagades för oss resulterade det i en smidig uppsättning där kunden kommer att spara enorma pengar.
Utrullningen kommer att fortsätta i hög takt med fler länder under 2017 och redan nu syns positiva resultat på hur effektivt en digitalisering av företagets dokument kan ge.” Robin Ellery, Key Account Manager, OptoSweden